عسل طبیعی کوهستان مرغوبترین عسل ایران

خرید عسل طبیعی در تهران و سراسر کشور از فروشگاه عسل کوهستان دکتر عموشاهی

عسل طبیعی کوهستان مرغوبترین عسل ایران

خرید عسل طبیعی در تهران و سراسر کشور از فروشگاه عسل کوهستان دکتر عموشاهی

خواص درمانی عسل طبیعی کوهستان

خواص درمانی عسل طبیعی کوهستان

 

عسل طبیعی کوهستان بجز مصارف خوراکی، برای درمان بسیاری از بیماری ها نیز بکار می رود. از آنجا که اغلب مشتریان، عسل طبیعی کوهستان را جهت مصارف دارویی و تسریع در بهبود بیماری های خود انتخاب می کنند، در این بخش اشاره ای کوتاه به خواص درمانی عسل طبیعی کوهستان خواهیم داشت.

مطالبی که در پی می آید، برگرفته از کتاب «طب سنتی عسل» نوشته سید جواد سعادتمند و کتاب «عسل درمانی» نوشته مرتضی علی آقایی نراقی و سیدحسین میرنظامی ضیابری می باشد.

 

درمان زخم ها، سوختگی ها و تبخال

مالیدن عسل خالص یا ضمادهایی شامل دو قسمت عسل و یک قسمت آرد گندم برای التیام انواع زخم ها، سوختگی ها و تبخال موثر است. همچنین مالیدن مخلوط پودر دارچین با عسل، زخم های چرکی را خشک و کک و مک را پاک می نماید.

 

رفع تب، درمان سرماخوردگی و آنفلوآنزا

مصرف عسل طبیعی مخلوط با سیاه دانه برای التیام تب مفید است. همچنین برای درمان سرماخوردگی، یک قاشق عسل و یک قاشق آب لیموی ترش را در یک لیوان آب ولرم حل نموده و قبل از هر وعده غذا مصرف نمائید.  

 

درمان سینوزیت

جهت پاک کردن مخاط بینی، عسل مومی را به مدت یک ربع جویده و تفاله آن را دور بیندازید. این عمل را پنج بار در روز تکرار نمائید.

 

درمان گلودرد و انواع سرفه

عسل طبیعی بهترین درمان انواع گلودرد، خشکی گلو، سرفه های زیاد و سختی عمل بلع می باشد. برای درمان سرفه های کهنه، سینه درد مزمن و رفع سرفه، یک قاشق کوبیده مغز بادام یا فندق را با یک قاشق غذا خوری عسل مخلوط و سه نوبت در روز، به مدت ده روز مصرف نمائید.
همچنین صرف محلول یک قاشق عسل در یک لیوان آب هندوانه ، پس از صبحانه، نهار و شام خلط آور بوده و برای درمان سینه درد، سرفه و سنگ کلیه مفید است.

 

درمان کم خونی

خوردن عسل با آب سبزی ها مانند تره، هویج، چغندر و ترب سیاه، دارویی موثر در درمان کم خونی است.

 

درمان دردهای گوش و درمان سرگیجه

یک قاشق مرباخوری عسل طبیعی را با چند قطره روغن سیاه دانه مخلوط کرده و به مدت یازده روز، صبح ناشتا میل نمائید.

 

تقویت قلب و جلوگیری از سکته قلبی

 عسل یکی از بهترین مواد نیروبخش عضلانی است و به علت داشتن گلوکز زیاد، انرژی زاست و تاثیر مهمی روی عضلات قلب دارد.
عسل باعث تحریک و تقویت قلب، گشاد شدن رگ ها و افزایش جریان خون می گردد و با تنظیم فشار خون از سکته های قلبی جلوگیری می کند. مصرف روزانه 50 تا 140 گرم عسل به مدت دو ماه باعث عادی شدن ترکیبات خون، افزایش مقدار هموگلوبین خون و تعادل ضربان قلب می گردد.

 

درمان ترشی معده، بادگلو و سردی معده

هر روز صبح ناشتا یک قاشق چای خوری عسل طبیعی را تا بهبودی کامل میل نمائید. این نسخه برای آبریزش غیرارادی دهان نیز موثر است.

 

درمان فشار خون و جلوگیری از سکته مغزی

مخلوطی از یک قاشق غذاخوری آب پیاز با یک قاشق غذاخوری عسل طبیعی را روزانه بعد از نهار و شام مصرف نمایید. این نسخه برای تحلیل چربیهای سخت شده دیواره سرخرگ ها، بخصوص سرخرگ های مغزی و درمان تصلب شرایین و جلوگیری از سکته مغزی موثر است.

 

تقویت اعصاب و رفع هر نوع سوء تغذیه

100 گرم مغز گردو را کوبیده و با 100 گرم سبوس برنج یا گندم مخلوط کنید و هر روز پس از صبحانه و شام یک قاشق غذاخوری از آن را با یک قاشق عسل مخلوط کرده و مصرف کنید.

 

درمـان بی خـوابی، افزایش اشتها و رفع نفخ

جهت درمان بی خوابی هر شب به جای شام دو قاشق عسل میل کنید. مصرف پیاز پخته با عسل اشتها را زیاد و نفخ را برطرف می کند.

 

درمــــان زخــــم معــــده و درد معــــده

برای درمان زخم معده هر روز صبح، یک قاشق عسل میل کنید و جهت درمان درد معده عسل را  با آب گرم میل نمائید.

 

درمان بیماری ها با معجون عسل و دارچین

مخلوطی از عسل طبیعی و پودر دارچین، معجونی را تشکیل می دهد که در درمان بسیاری از بیماری ها، از جمله موارد زیر، بسیار موثر است.
بیماری های قلبی- خارش نیش حشرات- التهاب مفاصل- ریزش مو - عفونت مثانه - درد دندان- کلسترول بالا- سرماخوردگی- ناباروری-درد معده-ضعف سیستم ایمنی - سوء هاضمه – آنفلوآنزا - جوش صورت - عفونت های پوستی- سرطان - خستگی مفرط-  بوی بد دهان - مشکل شنوایی- پیری زودرس.

جهت کسب اطلاعات بیشتر در مورد خواص درمانی هر نوع عسل طبیعی کوهستان به تفکیک گل و خواص درمانی سایر محصولات کوهستان نظیر گرده گل، عسل سلطنتی و بره موم از بخش محصولات، بر روی آیکون محصول مورد نظر خود کلیک نمائید.